Close
Du har ingen varer i din varekurv.
Søg
Filters

Service/Garanti

 
24 måneders reklamationsret

Når du handler hos os, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret ifølge købeloven. 
Forud for eventuel reklamationssag skal der ALTID sendes en mail på service@medarbejdercyklen.dk hvorefter det vidre forløb aftales.

Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk venligst at rust, gear og bremse justering ikke er omfattet af  reklamationsretten.

Der skal reklameres inden for rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for 2 måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over en vare, skal den indsendes til: med beskrivelse af problemet samt ordreid og navn.

LogoTAG Aps
Langrode 36
6200 Aabenraa

Bemærk - Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

Uddrag fra Købeloven: 

Reklamationsfristen er forlænget til 2 år 
En af de væsentligste ændringer i købeloven er, at varer købt efter 1. januar 2002 nu er omfattet af en 2-årig reklamationsfrist. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for to år efter købet, så kan man klage til butikken. Reklamationsfristen er som hidtil absolut. Hvis varen går i stykker én dag efter udløbet af de to år, har man ingen mulighed for at klage over varen, medmindre der er givet en garanti som er længere end 2 år.

Formodningsreglen/6-måneders reglen 
En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet.
(Læs om formodningreglen i købelovens §77a stk 3)